چهار زمان موتورهای بنزینی

قسمت اول: چهار زمان موتورهای بنزینی

جهت بکار افتادن و روشن شدن موتورهای بنزینی چهار زمانه نیاز به چهار حالت :

1- مکش (تنفس)2- تراکم3- احتراق4- تخلیه

حالت اول مکش یا تنفس: با به حرکت درآوردن موتور توسط استارت و با پایین رفتن پیستون سوپاپ هوا یا گاز باز شده و مخلوطی از هوا و بنزین از طریق کاربراتور یا انژکتور سیلندر را پر می کند.

حالت دوم تراکم: در ادامه کار استارت و با بالا آمدن پیستون سوپاپ گاز بسته شده محلوط هوا و بنزین بصورت گاز تحت فشار تراکم قرار می گیرد.

حالت سوم احتراق: در ادامه کار استارت کمی قبل از رسیدن پیستون به انتهای تراکم شمع جرقه شده و با فشار زیاد احتراق (انفجار) پیستون با شدت و قدرت به طرف پائین حرکت در نتیجه موتور روشن و دیگر نیاز به استارت زدن نمی باشد.

حالت چهارم تخلیه: پس از پایان احتراق و سوختن مخلوط هوا و بنزین و تبدیل آن به دورنیاز آن و آماده شدن جهت تنفس بعدی در پیستون به طرف بالا حرکت کرده سوپاپ دود باز شده و دود از طریق اگزوز از سیلندر تخلیه می شود.
CELL PHONES SPY FREE ANDROID PHONE SPY CALLS
COPAY CARDS FOR PRESCRIPTION DRUGS CIALIS COUPON CODES DRUG PRESCRIPTION CARD
ATARAX SIDE EFFECTS RONNEBYBLOGGEN.SE ATARAXIS
CHLORAMPHENICOL ZA OCI CHLORAMPHENICOL UNG CHLORAMPHENICOL KRKA
BUDESONID 2CARE4 BUDESONID GRAVID BUDESONID VS FLUTICASON

اخبار » مکانیک » مکانیک خودرو، چهار زمان موتورهای بنزینی
کد خبر : 64 تاریخ انتشار: 1390 شهریور 29 11:50