رقیب سوم سایپا و ایرانخودرو در راه است
علی علیلو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو،
درباره علت افزایش قیمت خودرو در مصوبه شورای رقابت اظهار داشت: من و
غالب همکارانم، مبنای قیمتگذاری که شورای رقابت انجام داده است را قبول
نداریم.
مبنای محاسبه قیمت خودرو در "مجلس" و "شورای رقابت" متفاوت است!
عضو
کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: ما با یک فرمول دانشگاهی
که تا حالا یاد گرفتهایم و کارشناسیشده است جلو رفتیم و به این نتیجه
رسیدیم که قیمت خودرو باید از آنچه که بود، کاهش پیدا میکرد. این درحالیست
که شورای رقابت ۳ تا ۶ درصد قیمت را بالا برد و وقتی علت را سوال میکنیم،
میبینیم مبنای محاسبه متفاوت بوده است.
نماینده مردم شبستر در
مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای رقابت نقش اصلیاش این است که فضای
رقابتی ایجاد کند، به کیفیت خودرو توجه کند و رفع انحصار را در دستور کارش
قرار بدهد که در نتیجه شکلگیری رقابت، قیمت خودرو، خودبه خود از طریق
بازار تعیین میشود.
تولد قطب سوم خودروسازی در آذربایجانشرقی/رقیب ایرانخودرو، رانا را ۴ میلیون ارزانتر و با ۲۰ درصد کیفیت بیشتر تولید میکند
وی
با تاکید بر اینکه اگر کیفیت خودروها بالا رود، رقابت شکل میگیرد و با
رقابت، "بازار" و "میزان رضایت مشتریان"، قیمت خودرو را تعیین خواهد کرد،
گفت: در جهت ورود یک خودروساز جدید به بازار ایران در حال تلاش هستیم و
قرار است از یک مجموعه جدید خصوصی که در حوزه خودرو سرمایهگذاری کرده است و
البته موانع جدی هم بر سر راهشان بود، حمایت کنیم.
علیلو با اعلام
اینکه این شرکت خودروساز در آذربایجانشرقی فعالیت خواهد داشت، عنوان کرد:
این خودروساز رسما به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که مثلا
خودروی "رانا" را با حداقل ۴ میلیون پایینتر از قیمتی که ایران خودرو
میدهد و با افزایش ۲۰ درصدی کیفیت، به مردم بدهد.
تشکر از حمایت جدی وزیر صنعت از شکلگیری قطب سوم خودروسازی در کشور
رئیس
کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه از وزارت صنعت
خواستهایم که اجازه دهد این مجموعه وارد عرصه فعالیت شود، گفت: از آقای
نعمتزاده وزیر صنعت و معدن و تجارت تشکر میکنم که حمایت جدی از این
مجموعه خودروسازی داشتند؛ این مجموعه کاملا خصوصی باعنوان یک پایلوت سوم
وسط میآید و رقابت هرچه بیشتر شکل خواهد گرفت.
علیلو با اشاره به
اینکه دو سال برای راه افتادن خط سوم خودروسازی ممانعت وجود داشت و با
ورورد این خودروساز به بازار ایران رقابت هرچه بیشتر شکل خواهد گرفت، گفت:
به زودی افتتاح این خط سوم خودروسازی رسانهای میشود.
وی در ادامه،
با اعلام این خبر که مجلس از تمام کسانی که در حوزه خودروسازی توانمند
هستند برای فعالیت حمایت میکند، تصریح کرد: با رویکردی که از وزارت صنعت،
معدن و تجارت دیدهایم، نگاه حمایتی نسبت به هر خودروسازی که توان فعالیت
دارد، وجود دارد.
کار کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به پایان رسیده است/ گزارش در نوبت قرائت در صحن
رئیس
کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در ادامه درباره علت تاخیر در قرائت
گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در صحن مجلس، اظهار داشت: کمیته
گزارش را تکمیل کرده و در کمیسیون صنایع هم قرائت شده است.
علیلو با
بیان اینکه گزارش پس از قرائت در کمیسیون، تحویل هیئت رئیسه مجلس داده شد،
ادامه داد: پس از تحویل گزارش به هیئت رئیسه، کار کمیته تحقیق و تفحص به
پایان میرسد و باید منتظر بمانیم تا در دستور جلسات نوبت به این گزارش
برسد.
وی با بیان اینکه تعداد دستور جلسات هییئت رئیسه زیاد است، گفت: فکر میکنم هفته آینده گزارش در صحن قرائت شود.
عضو
کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: چنانکه در گزارش
کمیته تحقیق و تفحص هم آوردهایم به شدن به دنبال افزایش کیفیت خودرو
هستیم.
خودروسازان ملزم به ارائه گزارش بهبود کیفیت هستند/ گزارش سایپا درباره رفع نواقص مورد پذیرش واقع شد
وی
درباره تاثیراتی که این گزارش بر صنعت خودروسازی کشور خواهد داشت، گفت:
بعد از قرائت این گزارش، هر دو سه ماه یکبار گزارش بهبود مسائل را از
خودروسازان میخواهیم و فکر میکنم با برنامه پیگیری مجلس که در برنامه
تحقیق و تفحص هم لحاظ شده است، شاهد تحول در عرصه خودروسازی خواهیم بود.
علیلو
همچنین یادآور شد: هم اکنون نیز خودروسازان به دنبال بهبود نواقص خودروها
هستند؛ چنانکه "سایپا" در ۸ مورد اقدام به بهبود کیفیت و رفع نواقص کرده
است و گزارش آن به کمیسیون صنایع هم آمد و مورد قبول واقع شد.
رئیس
کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو افزود: من معتقدم اگر با همین رویه جلو
بریم شاید تا یک سال آینده حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات موجود در صنعت خودرو
که در گزارش تحقیق و تفحص هم آمده است بر طرف شود.LEVITRA SPC
GO LEVITRA DOPLATEK