خطر حذف قطعه‌سازان داخلی از فرآیند واردات قطعه


خطر حذف قطعه‌سازان داخلی از فرآیند واردات قطعه همشهری - برخی خبرها از مذاکره مستقیم خودروساز ان با قطعه‌سازان خارجی بدون همکاری قطعه سازان داخلی حکایت دارد.

با ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان، عضو و سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • آیا قطعه‌سازان داخلی در قراردادهای جدید تأمین قطعات خودروسازان مشارکت دارند؟

به‌دلیل تحریم‌های غرب تا‌کنون خودروسازان کشورمان مجبور به انعقاد قرارداد با شرکت‌های درجه 2و 3خودروسازی جهان بوده‌اند اما اکنون باید شرکت‌های خودروسازی در انعقاد قرارداد، تأمین قطعات از قطعه سازان درجه یک دنیا با انتقال دانش فنی ساخت قطعات و بهبود کیفیت خودروهای داخلی را در دستور کار قرار دهند. اما متأسفانه اکنون برخی خودروسازان مذاکره برای تأمین صرف قطعات بدون حضور قطعه سازان داخلی را آغاز کرده‌اند.

  • با توجه به عدم‌پایبندی اروپایی‌ها به قراردادهای قبلی، باید چه نکاتی در قراردادهای جدید مدنظر قرار گیرد؟

شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی‌ دنیا تا 10درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کنند بر این اساس باید قراردادهای جدید به شیوه‌ای منعقد شود که منافع ملی کشورمان حفظ، فناوری تولید منتقل و طرف خارجی آماده سرمایه‌گذاری و همکاری با صنعت قطعه‌سازی‌ کشورمان باشد.

  • آیا مذاکره مستقیم با خودروسازان خارجی منجر به تحقق این اهداف می‌شود؟

صلاح نیست خودروسازان ایرانی به‌طور مستقیم با قطعه سازان خارجی مذاکره کنند. بهتر است این قراردادها توسط قطعه سازان ایرانی منعقد شود یا حداقل در کنار شرکت‌های خودروسازی قطعه‌سازان نیز حضور داشته باشند چرا که قطعه سازان ایرانی اطلاعات تخصصی در این زمینه را داشته و می‌توانند زمینه انتقال فناوری ساخت را فراهم کنند اما چنین قراردادهایی کشورمان را به مصرف‌کننده صرف تبدیل خواهد کرد و بر این اساس نظارت وزارت صنعت بر انعقاد قراردادهای جدید تأمین قطعات ضروری است.

  • میزان ارزبری قطعات مورد نیاز چقدر است؟

اگر تولید قطعات هر خودروی داخلی بین 2تا 4هزار دلار ارزبری داشته با شد برای تولید یک میلیون و 200هزار خودرو، نیازمند2تا 3میلیارد دلار ارز برای تأمین قطعات وارداتی با درنظر گرفتن میزان عمق متفاوت ساخت داخل برای هر خودرو هستیم. درصورت دقت در انعقاد قراردادهای جدید تأمین قطعات می‌توانیم با برنامه زمانی 3ساله میزان ارزبری قطعات مورد نیاز خودرو در کشورمان را به نصف تقلیل داده و به 1.5میلیارد دلار برسانیم.

INTERESTING FACTS ABOUT AIDS HOW IS HIV TRANSMITTED AIDS TESTING
EFFECTS OF CHLAMYDIA DO I HAVE CHLAMYDIA TESTING FOR CHLAMYDIA
ILLEGAL ABORTION STORIES EMERGENCY ABORTION MEDICATION ABORTION
SOFTWARE TO SPY ON CELL PHONES HOW TO INSTALL SPYWARE ON A PHONE SPY ON PHONE CALLS
CIALIS COUPONS FROM LILLY CIALIS TRIAL COUPON LILLY CIALIS COUPONS
COPAY CARDS FOR PRESCRIPTION DRUGS BLOG.NVCOIN.COM DRUG PRESCRIPTION CARD
PRINTABLE CIALIS COUPON EBLOGIN.COM DISCOUNT DRUG COUPON
KAMAGRA ÁRA LINK KAMAGRA 100
CIALIS ALLIED.EDU CIALIS FORUM
IBUPROFEN DOSIERUNG LINK IBUPROFEN 800
LEVITRA SPC LINK LEVITRA DOPLATEK
REQUIP SPC READ REQUIP THE KNIGHT
CEPHALEXIN DOSAGE FOR CATS SITE.CEGEP-RIMOUSKI.QC.CA CEPHALEXIN DOSAGE FOR UTI
VALTREX CREMA VALTREX HERPES LABIAL VALTREX CREMA

اخبار » عمومی » خطر حذف قطعه‌سازان داخلی از فرآیند واردات قطعه
کد خبر : 293 تاریخ انتشار: 1393 اردیبهشت 26 22:55